Opleidingsduur: 12 weken

Als IT Supportdesk medewerker ben jij het eerste aanspreekpunt voor IT gerelateerde vragen.

Als IT Supportdesk medewerker zorg jij er voor dat de verschillende ICT systemen zo goed mogelijk functioneren. Bij gebruikersproblemen ben jij er voor de ondersteuning, los jij het op en begeleid je collega’s bij wijzigingen. Ook het uitvoeren van projecten voor onderhoud, upgrading en uitbreiding van de bestaande systeemomgeving behoren tot jouw taken.

In deze rol kan je veel in aanraking komen met zowel interne als externe partijen. Daarom dien je over goede sociale en communicatieve vaardigheden te beschikken. Je kan ondersteuning geven via de telefoon, per e-mail of door bij collega’s langs te gaan.

Inhoud van de opleiding

Tijdens deze fulltime opleiding doe je alle kennis en vaardigheden op die je in de praktijk nodig hebt. Zo maak je kennis met ITIL, Microsoft 365 en leer je werken met Windows 10. Je past de opgedane kennis meteen toe in realistische praktijksituaties voor een optimaal leerrendement.

In de opleiding komen de volgende onderwerpen aan bod:
• Microsoft 365
• CompTIA A+
• TOPdesk
• Windows 10
• Networking
• Praktijkopdracht

Naast bovenstaande technische kennis en vaardigheden, krijg je ook soft skills: vaardigheden die van belang zijn om goed te functioneren in het werkveld: o.a. presenteren, communiceren en solliciteren.

Voor wie?

  • Mbo-niveau 3 of hoger
  • Technisch inzicht en affiniteit met IT
  • Probleemoplossend vermogen
  • Pragmatisch vermogen
  • Communicatieve vaardigheden
  • Teamspirit
  • Creativiteit
  • Beheersing van Engels en Nederlands

Certificering & examens

Na het succesvol afronden van de opleiding heb je de volgende certificaten op zak:
• CompTIA A+
• Microsoft Office Specialist (MOS) Associate

Meld je vandaag nog aan!

Vul hier je gegevens in, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

  • Max. bestandsgrootte: 64 MB.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Veel kandidaten gingen je voor.
Bekijk wat andere kandidaten zeggen over de Microsoft Azure Academy.
‘Great for the next step in my career!’

“The subject of Azure is remarkably needed and required in almost every single company nowadays. That is why I’ve experienced the Azure Academy as something great for the next step in my future career with great job opportunity”.

‘It gave me courage to start on a new path.’

“I will highly recommend the Azure Academy. It really helped me to open my eyes to new paths that I beforehand did not have enough courage to start with it. My deep thanks to all people who participate in this course.”

‘The program was a great success’

The program overall was a great success. Gave many of us an easier step in to the Dutch labor market. Without the Azure Academy, it would be definitely much harder for us.